Review Harga SSL Paling Murah Tahun 2015

Ditulis pada oleh Cara SEO Pontian,
Kali ini Cara SEO Pontian ingin membuat review tentang harga sijil SSL yang paling murah bagi tahun 2015. Hasil perbandingan antara beberapa penyedia servis SSL, CSP dapati sijil SSL dari Gignode antara yang termurah iaitu hanya USD5 setahun. Tetapi jangan tak percaya pulak kerana sijil tersebut menggunakan SSL Certificate PositiveSSL dari Comodo.

Review yang akan saya lakukan ini akan mengambil masa selama setahun. Bermula pada tahun 2015 hinggalah pada november 2016. Selepas tarikh tersebut, barulah saya buat keputusan samada ingin meneruskan ataupun tidak. Tetapi SSL tersebut bukanlah untuk dipakai di blogspot.my ini, tetapi digunakan pada blog utama saya. Kalau blog ini nak gunakan SSL, boleh pakai yang percuma sahaja.

Pelbagai cara akan saya usahakan untuk merealisasikan review saya, antaranya menyertai contest review 2015 yang turut dianjurkan oleh penganjur di Malaysia ini. Kata orang protokol https mampu meningkat ranking blog di SERP. Adakah ianya benar? Kita kena tunggu setahun dari sekarang kalau ingin melihat keputusan review.


Catat Ulasan

Live link akan didelete